ساخت فیلم‌های باکیفیت در ژانر دینی نیاز امروز سینما و تلویزیون ما است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 205
نویسنده : محمدرضا آذری

رضا توکلی در گفتگو با بسیج:

ساخت فیلم‌های باکیفیت در ژانر دینی نیاز امروز سینما و تلویزیون ما است

خبرگزاری بسیج: بازیگر سینما و تلویزیون گفت: برای اینکه یک فیلم دینی با کیفیت ساخته شود در گام اول نیاز است که فیلمنامه‌‍‌ای خوب وجود داشته باشد.

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری بسیج، در پاسخ به این سؤال که چرا در سینمای ایران دیگر کمتر فیلمی به صورت مستقیم به موضوعات دینی و قرآنی می‌پردازد گفت: دو دلیل را می‌توان برای این مسئله متصور بود؛ ابتدا اینکه در سینمای امروز بدون حمایت‌های دولتی نمی‌توان در این حوزه قدم برداشت، چون تهیه‌کننده بخش خصوصی قدرت ورود به این عرصه را ندارد، زیرا بیم آن را دارد که فیلم نتواند هزینه خود را برگرداند برای همین این دست فیلم‌ها باید حمایت شوند تا کارها  بتوانند تماشاگران لازم را جذب کنند. برای رسیدن به این خواسته نیز راهکاری پیشنهادی این است که مراکز دولتی که عنوان ارزشی و انقلابی نیز دارند برای کارمندان خود شرایطی را فراهم آورند تا بیننده این فیلم‌ها باشند.

وی افزود:مسئله دیگر اینکه برخی از فیلم‌هایی که سعی می‌کنند به موضوعات دینی بپردازند نگاهی دقیق به موضوع ندارند، چون بدون کار تحقیقاتی ساخته شده‌اند، در صورتیکه فیلم‌هایی نظیر «طلا و مس»، «زیر نور ماه» و... فیلم‌هایی بودند که به واسطه غنای فکری توانستند در گیشه نیز با موفقیت رو‌به‌رو شوند، همچنین این دسته آثار توانستند جریان‌ساز باشند و به نوعی مخاطب را تحت تاثیر خود قرار دهند. نکته قابل ذکر در این بحث آثار مثال زده شده توسط فیلمساز و تهیه کننده‌ای تولید شده که در این زمینه دغدغه‌مند است، پس کارش نیز با تماشاگر ارتباط برقرار می‌کند.

توکلی در پایان با بیان اینکه من به شخصه به موضوعات دینی در سینما علاقمند هستم خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز فیلم‌ها و سریال‌ های بسیاری نیز به عنوان بازیگر در پرونده کاری خود دارم، اما برای اینکه بتوانم در عرصه کارگردانی هم عملکردی موفق داشته باشم باید در ابتدا یک فیلمنامه خوب در اختیارم باشد، سپس تهیه‌کننده و سرمایه گذاری که از کارم حمایت کنند، البته خودم طرح‌هایی که قابلیت فراوانی برای یک فیلمنامه داشته باشد، دارم که در صورت اجرایی شدن نسبت به نگارش فیلمنامه و ساخت آن اقدام خواهم کرد.



:: موضوعات مرتبط: , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: